Аналіз роботи закладу за 2020- 2021 навчальний рік 

Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

Діяльність навчального закладу була спрямована на:

- забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

-  виховання громадянина України;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання  в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

-   розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-  виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

Здобуття загальної середньої освіти відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти.

Мета та завдання колективу обумовлені проблемними темами школи:

”Сучасний урок як система самовдосконалення учителя

та “Родинне виховання на уроках та в позакласній роботі”.

Уся діяльність педагогів була спрямована на впровадження різноманітних прийомів, методів навчальної та виховної діяльності на всіх ступенях навчання та виховання, які сприяють формуванню життєвої компетентності учнів.

Розв’язання проблем та завдань школи, затверджених педагогічним колективом на 2020-2021 навчальний рік, дозволило досягти певних результатів у навчально-виховній та позакласній виховній діяльності. Робота  була чітко спланованою, був задіяний весь педагогічний колектив.

Загальнаінформація про заклад

Житницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів є колективною власністю Жашківської міської ради Черкаської області з 04 січня 2021 року. До січня місяця ми знаходились в підпорядкуванні Жашківської районної ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Жашківської міської ради, якому делеговані відповідні повноваження. Будівлі школи прийняті в експлуатацію у 1913 та 1963  роках, земельна ділянка, на якій знаходиться школа, має площу1,8 га. Для потреб учнів облаштовано 12 кабінетів, спортивну залу, 2 внутрішні туалети, шкільну їдальню,  комп”ютерний клас ( 7 комп”ютерів).  Підключено  мережу Інтернет,створено електронну пошту та сайт школи.

                         Кадрове забезпечення

У 2020-2021 навчальному році у школі працювало 12 педагогічних  працівників (сумісників - 3),  5 працівників обслуговуючого персоналу, всього- 18 працівників.

Кількісно-якісний склад педпрацівників

Категорію «Спеціаліст » мають 2 вчителі;

Вищу кваліфікаційну категорію-4;

Першу кваліфікаційну категорію -6;

Другу кваліфікаційну категорію-0.

Звання «Старший вчитель» мають 2 вчителі, "Вчитель  методист"- 1.

Школа  укомплектована  педагогічними кадрами, вакансії відсутні. 

                                       Методична робота

         У закладі діє певна система методичної роботи. Її сітка створена на діагностичній основі. Вже не один рік педколектив працює над проблемою ”Сучасний урок як система самовдосконалення учителя”.

      Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, до складу якої входить адміністрація , керівники ШМО,досвідчені педагоги. Протягом року було проведено 5 засідань методичної ради.

Вищою формою колективної методичної роботи завжди була і залишається педагогічна рада. Протягом року проведено 8 засідань педагогічної ради, на яких розглядались такі питання:

-Мистецтво ведення сучасного уроку як запорука якісної освіти.

- Виховання свідомого ставлення до свого здоров'я як найвищої соціальної   

  цінності. Організація харчування в школі та сім'ї.

- Про національно-патріотичне виховання в Житницькому ЗЗСО

- Про стан роботи із зверненнями громадян.

- Впровадження інформаційних технологій у навчально-виховний 

   процес. Застосування ІКТ.

- Про стан роботи шкільної бібліотеки.

- Про стан викладання ЗУ.

     Згідно з перспективним планом вивчення стану викладання навчальних предметів у 2020-2021 н. р. було вивчено стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів  із природничих дисциплін, української мови,основ здоров"я, ЗУ, фізкультури. Проведено спостереження навчальної діяльності індивідуальної форми навчання.

     З метою забезпечення належних умов для професійного зростання педагогічних працівників школи, упродовж навчального року   функціонувало 4 методичних об'єднань.  Це методичні об’єднання вчителів природничо – математичного циклу /керівник – Висунько Л.Д./, суспільно – гуманітарного циклу /керівник – Осадчук Л.Г./, вчителів початкових класів /керівник – Гайдай Г.В./ та класних керівників /керівник – Гулик Л.В./. Більшість засідань методичних об'єднань поєднували теорію і практику, проводилися у формі ділової гри , круглого столу, семінарів тощо. Крім того, кожен  учитель працював над самостійно обраною темою, яка б розв''язувала проблему школи.

    Згідно з річним планом було організовано роботу «Школи молодого вчителя», видано наказ про призначення педагогів-наставників, проведено співбесіди з молодими вчителями, організовано взаємовідвідування уроків молодих учителів та наставників. Підсумком став  тиждень майстерності молодих педагогів.

Творча особистість учителя, ріст його фахової майстерності особливо проявляється  через  участь у різних конкурсах, в Інтернет - конференціях, у виступах на сторінках всеукраїнських періодичних видань,сайті «Освіта .ua». Найбільш активними учасниками у 2020-2021 н.р. у таких заходах були вчителі початкових класів Гайдай Г.В. та Варварчук І.М. , учитель української мови та літератури Осадчук Л.Г.           

     Важливим напрямком роботи є постійне удосконалення педагогічної майстерності учителів через курсову систему підвищення кваліфікації і стимулювання педагогів школи до атестації на більш високі кваліфікаційні категорії. У 2020-2021 навчальному році пройшли курсову перепідготовку 4, що складає 100% виконання плану курсової перепідготовки вчителів, атестувалось 2 вчителів  (Підпалок В.В., Джемесюк Н.С.). Протягом року педагогічні працівники давали відкриті уроки та виховні заходи. Успішно проводилась  методична робота, у зв’язку з переходом на нові  Державні стандарти початкової, базової та загальної середньої освіти  та  підготовкою до ЗНО випускників школи. Питання навчально-виховної роботи вивчались на нарадах при директорові та методичних оперативках.

Навчальна робота

Протягом 2020 – 2021 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно – зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділялася охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2020 року всі діти мікрорайону школи були охоплені навчанням. З метою успішної реалізації Закону України “Про загальну середню освіту”, здійснювався  контроль за проведенням обліку дітей шкільного віку:збиралися довідки-підтвердження про навчання, перевірялися списки  дітей  шкільного віку, складалися відповідні звіти.

         У закладі були створені всі умови для забезпечення гарантованого  права громадян на  здобуття  якісної  повної загальної середньої освіти, для формування гармонійно розвиненої особистості, збагачення здібностей кожного учня. Так, у 2020-2021 н.р.навчалось 39 учнів. Відповідно до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, у школі організовано індивідуальне навчання для 9 класу( у зв’язку з малою наповнюваністю класу). За рік вибуло 3  учнв , прибуло -0. На кінець 2020-2021н.р. стало 36 учнів. 

       Навчання в школі проводилось згідно з Типовим навчальним планом  на 2020-2021 н.р. за 5-денним робочим тижнем. Він охоплював інваріантну складову, варіативна складова скорочена. Навчальний  план  виконано на 50%,  іваріативна  складова  реалізована  повністю. У закладі існує певна система роботи щодо профільного навчання. Враховуючи потреби учнів, бажання батьків, для учнів 10, 11  класів (за вибором) організовано історичний профіль.

Аналіз навчальних досягнень учнів (1-11 кл.) по школі

На кінець  2020-2021 н.року в школі навчалося 36 учнів, всі   атестовані.Учні початкових класів оцінювались вербально, учні 5-11 класів - за 12-бальною системою. Навчалися  на   високому   і   достатньому   рівнях   -  23 учнів ;  13 учнів - на середньому  і достатньому рівнях;  учнів  початкового рівня немає. Учнів високого рівня навчання немає. Учні 9 та 11 класів звільненні від ДПА.  Випускників 9,11 класів було 4. Отримали свідоцтв звичайного зразка —4 учні. Усі учні 1—8 і 10 класів переведені до наступного класу. Відсутні учні, які отримали завдання на літо для повторної атестації. Випускники  2021 року всі працевлаштовані. 

Аналіз навчальних досягнень учнів 1-11 класів

Школа І ступеня – 1- 3 класи -  

 “високий”        - 52  %

 “достатній”    - 45%

 “середній”        - 3 %

“початковий”   - 0%

 успішність      - 100%

якість знань    -   97 %     

 

             Усі учні 1-3 класів засвоєли успішно програму НУШ і переведені до наступних класів.

 

               Школа ІІ ступеня 5  - 9 класи (6 клас відсутній, 9 клас- педагогічний патронтаж)-  учнів,з них закінчили на­вчальний рік:

“високий”        - 25 %

“достатній”    - 51 %

 “середній”        - 23 %

“початковий”   - 0%

 успішність      - 100%

якість знань    -   76 %     

Середній бал   -7, 9

                     

Відсоток учнів, які засвоїли навчальні програми за рік на високо­му та достатньому рівні, складає майже 44 %. Кількістьучнів, які мають середній та достатній рівні навчальних досягнень з предметів, становить 56 %. Погіршилися показники навчальних досягнень за рік у всіх кла­сах.

                   Школа ІІІ ступеня- 10 клас- відсутній ,11  класи -3 учні,з них закінчили на­вчальний рік

“високий”        - 37 %

“достатній”    - 44 %

 “середній”        - 19 %

“початковий”   - 0%

 успішність      - 100%

якість знань    -   81 %     

Середній бал   -7, 9

 

 

             У поточному навчальному році учні школи  під керівництвом вчителів Гайдай Г.В., Осадчук Л.Г. брали активну участь у Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін на порталах "Всеосвіта", "На урок". Також , учні школи брали активну участь у різних конкурсах:"Соняшник", "Геліантус". Переможці були нагороджені грамотами, дипломами, сертифікатами та подарунками. У 2020-2021 навчальному році проводилась робота із здібними та обдарованими учнями, проводилися різні заходи, які були спрямовані на підвищення рівня професійної майстерності вчителів, розвитку їх творчого потенціалу, оновлено банк даних обдарованих і здібних учнів.

Охорона життя та здоров’я

             За минулий навчальний рік заходи з охорони життя і здоров”я виконані повністю. Для поліпшення цієї роботи робочим навчальним планом із варіативної частини було виділено для учнів 1-9 класів години з основ здоров”я . Видано накази по школі, які мали сприяти зміцненню здоров”я учнів та вчителів, безпечному проведенню навчально-виховного процесу. З працівниками школи та учнями проведено заняття з охорони праці. Нещасних випадків з учнями та працівниками школи не було.

Організовано щорічний медичний огляд  дітей школи у районній лікарні. Так, серед учнів 1-8 класів підлягало медогляду 27 учнів,оглянуто-27. Із них до основної групи належать 20(75%) учнів,  ІІ підготовчої – 10 учнів (25%), ІІ спеціальної –0учнів .

                Для учнів школи були створені всі належні умови для організації повноцінного, безпечного і якісного харчування. У школі функціонує їдальня, яка має гарячу та холодну проточну воду, каналізацію,холодильник. Середня вартість гарячих обідів для учнів   1-11 класів-12.00 грн. до січня 2021 року, а із січня 22,00 грн.. Учні пільгових категорій (9 чоловік) харчувались безкоштовно. Усіма видами харчування охоплено 100% дітей.

 

                                                                                     Виховна робота

Виховна робота в школі здійснюється відповідно до Конституції України, програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту, «Про охорону дитинства»,  Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепції громадянської освіти в Україні, Концепції превентивного виховання дітей та молоді, Концепції профільного навчання, інших нормативно-правових актів.

Виховна робота в школі здійснювалась за напрямком “Школа – Родина”. Основним завданням було формування духовної, творчої, фізичновитривалої особистості на основі родинного виховання. Кожний клас працював за окремим визначеним напрямком, який мав свою мету і завдання. Структура шкільного об”єднання поділялась на 3 вікові групи:

-молодші класи  – “Котогорошко”;

-середні класи    – “Кобзарі”;

-старші класи     – “Старшокласник”.

Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школід іяла система самоврядування. Припарламенті працювало 6 комісій. Керівництво парламентом здійснював президент, який обирається раз на 2 роки. До складу парламенту входять по 2 представники від кожного класу. Члени парламенту слідкують за чергуванням учнів, роблять рейди–перевірки класних куточків, санітарного стану класних кімнат, явки учнів на перший урок, організовують шефську роботу старшокласників над молодшими школярами, людьми похилого віку.

За допомогою активістів парламенту під керівництвом заступника директора школи, учителів, класних керівників були організовані традиційні масові шкільні заходи:

1. Свято Першого та Останнього дзвоника

2. Свято до Дня учителя.

3. Свято до Дня  урожаю.

4. Свято Андрія

5. Свято Миколая.

6. Вечір зустрічі Нового року

          7. Свято до Дня закоханих

8. Свято 8-го Березня

9. Випускний вечір.

10. День захисту дітей.

Приємно, що на ці шкільні заходи приходить значна кількість глядачів: учні,їх батьки, випускники минулих років. Також організовувалися численні шкільні дискотеки самими учнями з використанням шкільної звукопідсилювальної техніки і світлового обладнання. Дозвілля дітей у вечірній час було організоване згідно можливостей школи та на високому рівні.

Згідно річного плану, щовівторка  відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися про стан чергування по школі, проведену роботу, проводили пізнавальні «хвилинки».

Соціальний захист дітей

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчалися у школі, проводилася згідно з діючим законодавством. Протягом року проводився громадський огляд стану утримання навчання, виховання та соціального захисту неповнолітніх пільгових категорій. Зроблено переоблік та створено банк даних. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становила:

o   дітей позбавлених батьківського піклування – 0;

o   дітей–інвалідів – 1;

o   чорнобильців – 0;

o   малозабезпечених – 3;

o   з неповних сімей – 8(9);

o   багатодітних сімей 9(16).

o   напівсиріт – 3.

o   сиріт -0.

o   з неблагополучнихсімей – 1.

o   стоять на внутрішкільному обліку – 3.

o   стоять на обліку у кримінальній міліції у справах неповнолітніх–0;

- дітей чиї батьки були в зоні АТО- 3.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.

  Питання охорони дитинства заслуховувалось на педраді та нарадах при директорові.

                                                          Робота з громадськістю

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працював у тісній співпраці з батьківським колективом, з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально–виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами.. Класні керівники тісно співпрацювали з сім’ями своїх вихованців.За 2020-2021 н. р. два рази проводились загальношкільні батьківські збори,  тричі – збори батьківського комітету, щосеместра – класні батьківські збори, дні відкритих дверей, родинні свята, свято матері (усі заходи проводились із дотриманням карантинних міроприємств). У березні проведено творчий звіт директора  школи  перед громадськістю.

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі на початку навчального року призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створюється служба з охорони праці, сплановуються першочергові заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Систематично проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено куточок з безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на оперативних нарадах. Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо  попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання.

 

Фінансово-господарська робота

          Значна увага приділялась навчально-матеріальній базі школи. Була проведена робота з впорядкування майна, його обліку та збереження.У  школі  проводилася  робота  щодо  поповнення  бібліотеки  підручниками,  художньою  та  методичною  літературою . Розподіл  та  використання  підручників  проводився  пропорційно  до  кількості  учнів  у  класах.  Усі  підручники,  які  використовувалися,  мають  гриф  МОН. Підручники,  які  вийшли  з  використання  та  застарілі  за  змістом,  списані. Поповнено бібліотечний фонд художньою літературою (на 120 грн.). Проведено поточний ремонт класних кімнат за рахунок коштів батьків, а шкільних приміщень-завдяки спонсорській допомозі   ТОВ «Оберіг» а. ф . «Злагода». У проведенні ремонтних робіт  активну участь брали обслуговуючий персонал школи, технічні працівники, вчителі, учні та їх батьки.

      Постійно на протязі навчального року здійснювався контроль і керівництво за основними напрямками навчально-виховного процесу в школі, за дотриманням санітарно-гігієнічного режиму,  забезпеченням  розпорядку робочого дня та виконанням навчальних програм.

 

 

Протокол зборів

ПРИВІТАННЯ

Навчатись на відмінно
Бажаєм вам віднині.
Батькам своїм
на радість,
На славу Україні!

 

 

СТРУКТУРА

 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ:

2022-2023 навчальний рік  розпочинається

1 вересня святом – День знань - і закінчується 31 травня .

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

І семестр – з 01.09 по 30.12.2022

ІІ семестр –   

 з 16.01 по 31.05.2023р.

Канікули для учнів:

осінні  з 24.10. по  30.10.2021 

    зимові –  з 02.01.2023   по                15.01.2023 

  весняні – з 27.03.  по 02.04.2023

     літні – з дня закінчення навчального року по 31.08.2023р.

 

 

Останній дзвоник - 31 травня 2023 року.

Розклад дзвінків

1. 09.00- 09.40

2. 09.50-10.30

3. 10.50-11.30

4. 11.40-12.20

5. 12.30-13.10

6. 13.20-14.00